Rainbow beach & Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dielis Hakkers - WaarBenJij.nu Rainbow beach & Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dielis Hakkers - WaarBenJij.nu

Rainbow beach & Fraser Island

Door: Dielis en Evelien

Blijf op de hoogte en volg Dielis

27 Februari 2012 | Australië, Sydney

Weer even tijd voor een verslagje, na deze kan het weer een tijdje gaan duren...
Zijn nu aan het wachten op onze vlucht van vanmiddag hier vanuit de Town of 1770 (waar Captain Cook destijds aankwam). We vliegen hiervandaan naar een onbewoond eiland, waar we door een of andere stuntpiloot worden afgezet op het strand voor een castaway adventure (zoals in de film met tom hanks). Hopelijk is de lucht een beetje helder, dan krijgen we nog een mooi bovenaanzicht van het Great Barrier Reef. Het weer is de laatste dagen namelijk wat omgeslagen, met de nodige overstromingen tot gevolg... Maar wij hebben er vooralsnog geen last van gehad gelukkig.
Na het kijken naar turtle hatchlings (heel gaaf, wel jammer dat we met nog 30 andere toeristen waren), zijn we de volgende dag volle bak naar Rainbow beach gereden om onze surf les te halen. Wel jammer dat we zo vroeg alweer weg moesten want Bundaberg/Bargara was heerlijk. Heerlijke camping aan het strand, waar we eindelijk onbezorgd konden zwemmen. "No, there is no jellyfish in here, the sharks eat them all.."
Maargoed aangekomen in Rainbow blijkt dat de auto van de surfshop er de brui aan heeft gegeven en wordt de surfles verzet naar de volgende dag. Na een nachtje heftige storm is het windstil en dus geen golven en geen surfles. Beetje balen, maar we moeten hier natuurlijk hoe dan ook een keer ergens surfen, komt goed.
Ondanks het slechte weer hebben we nog steeds onze 3 daagse 4 wheel drive adventure naar Fraser Island. Met 32 man in 4 dikke Land Cruisers scheuren over het strand en 4wd tracks door de bossen. Maar voor vertrek moest Eef nog even langs de dokter....ze had twee insectenbeten in haar arm en die was helemaal opgezet met een soort rode lijn die naar boven liep. Dus eerst met een mannetje van de 4 wheel drives naar de apotheek, maar die vertrouwde het niet helemaal, dus toen maar ff langs de dokter. Conclusie: 'Yeah, it is a severe reaction on an insect bite'.... niet echt heel nuttig dus. Hij had wel temperatuur gemeten en gekeken of het doortrok naar dr lympheklieren. Vijf minuten later en 100 dollar lichter, pillen tegen de jeuk en een zalfje tegen de allergische reactie en we konden gaan (inmiddels is de zwelling gelukkig al weggetrokken).
Was weer een mooie ervaring en we konden zien dat het een prachtig eiland was (felblauwe heldere meren, champagne pools, dingo's en slangen), maar waarschijnlijk lang niet zo mooi als wanneer de zon een beetje had geschenen. Gelukkig hebben we wel een hele toffe groep en hebben we vol lol. Met name om de andere groepen, die hun auto's in de prak rijden... Eef heeft eerst ook nog een stuk gereden, met een koppeling die continue vast liep viel dat nog niet mee, maar de ervaring was wel erg cool. Nadat de eerste auto een band volledig in de prak had gereden, tegen een boom aan was gebotst en daardoor de radiator had doorboord, leek het ons beter om het rijden aan onze ervaren Ozzie over te laten. Ook met het oog op een eigen risico van $2500. Toen de tweede dag op het strand de tweede auto met de twee domste Duitsers ooit de motor overhit was geraakt moesten we weer 2 uur wachten op een nieuwe auto, want de motor bleek volledig geruineerd te zijn. Toen was het mooi tijd voor de angsthazen die nog niet gereden hadden om ook een poging te doen, want de gids was terug naar het kamp. Dus Dielis ook nog ff over het strand gecrosst, hoorden we later van de gids dat als de politie ons had gepakt het 800 dollar had gekost, oepsie! Gelukkig hadden we de beste gids ooit, die als bijnaam Monkey heeft. We hebben die 3 dagen dan ook continue in de bomen gekeken of we hem daar zagen slingeren, want hij was echt net tarzan! 's nachts sliepen we in een kamp in tentjes, heerlijk op de harde grond, want matjes kregen we helaas niet (met dank aan nachtelijke avontuurtjes van eerdere groepen). Dat was dus echt het hardste bed waar we ooit heerlijk 2 nachten op mochten slapen. We kunnen niet wachten tot ons eerste salaris wordt gestort en we heerlijk fancy op reis kunnen! Naast het heerlijke bed was de gemiddelde leeftijd 20, wat betekent dat je iedere avond moet drinken tot je erbij neervalt! Wat resulteerde dat midden in de nacht een dom dronken Engelse doos in iedere tent naar binnen scheen en schreeuwde voor ' Guy', haar vriendje. Na een half uur voelden we ons toch een beetje verantwoordelijk en waren bang dat ze misschien wel de volgende dag door dingo's zou zijn opgegeten. Dus toch maar ff gaan kijken, werden we een partij uitgefoeterd...hahaha. Een kwartier later meldde Guy zich eindelijk, door rond te scharrelen rond onze tent. Wij vragen 'Are you Guy'? Hij helemaal gelukkig, totdat we hem even goed duidelijk hebben gemaakt dat hij heel snel zn vriendin moest gaan zoeken omdat ze de hele camping wakker hield! Vroeg hij nog 'Just out of curiousity, where are you from?', waarop het antwoord van Eef: ' I DON'T WANT TO TALK, genoeg was om hem weg te jagen.
De volgende dag vroeg vertrokken, omdat er waarschuwingen waren gegeven voor mogelijke overstromingen en cyclonen..... En omdat het idd aan het regenen was zijn we redelijk snel weer terug gegaan naar het vaste land, waar we die avond met de hele groep heerlijk pizza hebben gegeten. Niemand wist verder hoe het zat met de overstromingen enzo, maar die avond en nacht konden we zelfs de sterren zien, dus ons geluk kon niet op, want het was droog!! Maar de volgende dag hoorden we 's ochtends al gelijk dat de bussen waren gecancelled en dat de weg naar Rainbow beach was afgesloten.... Dus het hele hostel op zn kop, iedereen moest van alles gaan regelen en niemand wist precies hoe het zat. Gelukkig kwam er ineens een bus aanrijden die uit het noorden kwam en precies de weg had genomen die wij moesten nemen. De buschauffeur had geen enkel probleem gehad en zo konden wij onze reis voortzetten zonder problemen. Dus gister aangekomen in Town of 1770 waar we voor het eerst illegaal bij een picknick plaats zijn gaan staan (campings zijn echt zo overdreven duur!!). Worden we vanochtend door onze buurcamper om 6.15 wakker gemaakt dat de vuilnisman vertelde dat om 6.30 de officials langs komen om boetes uit te delen. Dus zo snel als we konden onze spullen gepakt en naar een andere plek gereden om te ontbijten!
Dat was m weer voor nu!

• 27 Februari 2012 - 19:47

Henk, Robine, Emiel:

Haha! We hebben gelachen om jullie belevenissen. Het klinkt als één groot en mooi avontuur maar kan me voorstellen dat het af en toe echt spannend is geweest. Maar ach, je leert er vast relativeren... Geniet van het vervolg, wij kijken uit naar het volgende verslag. Groetjes!

• 28 Februari 2012 - 09:03

Marjolijn:

Wauw, wat een hilarische avonturen!!! Geniet er nog even van, en tot eind maart :) X Marjolijn

• 29 Februari 2012 - 19:48

Mirco:

Jullie hebben weer mooie dingen meegemaakt :)! Stoere reisbelevenissen! We kijken uit naar het volgende verhaal! Veel plezier!

• 01 Maart 2012 - 13:11

Anniek:

Gaaaaaf!

• 01 Maart 2012 - 19:13

Hilde:

Haha, wat een mooie verhalen weer!! Wat een belevenissen!! Blijf genieten daar. Hier ook alles prima! Tot snel! Xx

• 15 Maart 2012 - 07:18

NelisV:

Hakkers,

Je fiets is inmiddels gestolen, moet ik nu een nieuwe voor je kopen?

• 18 Maart 2012 - 13:21

Peter Yeh:

Hoi hoi daar, eindelijk de tijd gevonden om jullie belevenissen te lezen. Inspirerend! En lekker, om zo'n hele hele lange tijd weg te zijn en te reizen. Ik ben al blij met acht dagen ;-). Nog veel plezier daar, bij de Aussies. En heet Evelien inmiddels al 'Hey Sheila'?